Nissan Skyline R32 GTR | Autokinisimag

Autokinisimag on YouTube

I Sell My Car

Sideris Motorsport
HEED-AUTO
JDMaster Biladeris

Editors

BE QUICK!


All news

Nissan Skyline R32 GTR

EL TORO Nissan Skyline R32 GTR – 1250ps (+150NOS)
Fully built by: Pro Import Motorsports
Κείμενο: Δανιήλ Μαρκάτης
Φωτογραφίες: Jordy de Droog

El Toro

Godzilla 1.400 ίππων!
Κωδικό όνομα EL TORO που σημαίνει ο ταύρος, μόνο που στην περίπτωση του εν λόγω Nissan Skyline GT-R ο όρος ταύρος μάλλον είναι ανεπαρκής… Ακολουθεί οδηγός για το πώς να κατασκευάσεις ένα αμιγώς drag αυτοκίνητο που κάνει 0-100km/h σε μόλις 1,6sec!

Αστρόνειρα…
Ρώτα λάτρεις των Honda και θα σου μιλήσουν για το NSX, ρώτα λάτρεις των Toyota και θα σου μιλήσουν για το Supra όμως αν ρωτήσεις λάτρεις της αυτοκίνησης αυτοί θα κάνουν λόγω για το Skyline. Πρόκειται για το ιερό δισκοπότηρο του γνήσιου κοντράκια που έχει γνώσεις και γούστο, ένα όχημα προπομπό της τεχνολογίας που απολαμβάνουμε σήμερα στα καθημερινά supercar των ημερών μας. Μεσουράνησε στους αγώνες Group A της Ιαπωνίας στην εποχή του κερδίζοντας και τους 29 αγώνες στους οποίους συμμετείχε. Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη ο τυχερός ιδιοκτήτης του Alexander Keresztesi αποφάσισε να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο μύθο! Αγοράστηκε μέσω Αγγλίας και φτάνοντας στην Ολλανδία με ένα big turbo setup και εργοστασιακό μπλοκ επιδόθηκε άμεσα στους αγώνες dragster. Στο πρώτο κιόλας Σαββατοκύριακο επήλθε η καταστροφή στον κινητήρα αφήνοντας τον 25χρονο ιδιοκτήτη δίχως το αγαπημένο του απόκτημα. Εκεί που κάποιοι θα τα παρατούσαν απογοητευμένοι, ο Alexander πείσμωσε και αποφάσισε να δαπανήσει ένα αστρονομικό ποσό για να φτιάξει ένα από τα γρηγορότερα R32 στην Ευρώπη. Συνοδοιπόρος στο δύσκολο αυτό εγχείρημα ο βελτιωτικός οίκος της Pro Imports Motorsports που σε συνδυασμό με την καθοδήγηση του ιδιοκτήτη ξεκίνησαν ένα project 5ψήφιας αξίας!

El Toro

Drag only!
Η πιο σημαντική απόφαση που πάρθηκε ήταν η αποκλειστική του χρήση σε αγώνες dragster. Αυτό σημαίνει πως με ανεξάντλητο budget και κανένα περιορισμό, το GT-R γδύθηκε τελείως, ελαφρώθηκε στο έπακρο και είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί τον εγκεκριμένο από τη FiA κλωβό ασφαλείας.

El Toro

Στο βωμό της ασφάλειας επιτάχθηκε και ένα αλεξίπτωτο στο πίσω μέρος για να εξασφαλίσει μερικά ακόμη μέτρα κατά την επιβράδυνση του οχήματος ενώ το αγωνιστικό μπάκετ κάθισμα με τις ζώνες έξι σημείων προστατεύουν τον Alexander σε περίπτωση ατυχήματος! Έχοντας στο νου μια θηριώδη τουρμπίνα να συμπιέζει αέρα στην εισαγωγή και την ανάγκη του οχήματος για ψύξη αποφασίστηκε η κατασκευή ενός CFRP εμπρός καπό το οποίο να βοηθά στην απαγωγή του ζεστού αέρα από τον κινητήρα ενώ συνάμα να παρέχει δροσερό αέρα στην τουρμπίνα! Όποιος τολμήσει να μιλήσει για αεροδυναμική θα παραθέσω τη συνολική ιπποδύναμη του τετρακίνητου κτήνους που μαζί με το νίτρο αγγίζει τα 1.400 άλογα!

El Toro

Ώρα για ακραίες ιπποδυνάμεις
Κάποιοι αρέσκονται στα 500, άλλοι μιλούν για 700, ελάχιστοι όμως μπορούν να έχουν διαθέσιμα 1400 άλογα στο δεξί τους πόδι. Ο κινητήρας που είναι υπεύθυνος για τέτοιες ακραίες ιπποδυνάμεις είναι ο εξακύλινδρος σε σειρά RB30 που με τη βοήθεια του NITTO stroker kit έχει φτάσει πλέον τα 3,2λίτρα!

El Toro

Δεν πρόκειται απλά για καλής ποιότητας πιστόνια και μπιέλες που ζυγίστηκαν μαζί με ένα χειροποίητο στρόφαλο, είναι μια κορυφαία λύση που μπορεί άνετα να δουλέψει μέχρι και με 10.000rpm! Η κεφαλή από το RB26 δεν επαρκεί σε εργοστασιακή μορφή για να ανταπεξέλθει σε τόσο υψηλό όριο περιστροφής. Ως αποτέλεσμα, η JUN προμήθευσε τα aftermarket ανταλλακτικά για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί επαρκώς η θηριώδης παροχή της ειδικής παραγγελίας στη Garrett GTX42!

El Toro

Πιο συγκεκριμένα, εκκεντροφόροι (εισαγωγής και εξαγωγής), ελατήρια βαλβίδων και retainers τιτανίου είναι της JUN, ενώ οι μπρούτζινοι οδηγοί και η υψηλής αντοχής σε θερμοκρασία βαλβίδες και έδρες είναι της Supertech. Οι ρυθμιζόμενες τροχαλίες των εκκεντροφόρων είναι της HKS, οι βίδες έγιναν παραγγελίας στην ARP και δέθηκε ο κινητήρας με φλάντζες της NITTO! Εμμονή στη λεπτομέρεια, η καινούρια αντλία νερού NISMO Ν1, η ενισχυμένη αντλία λαδιού της ΝΙΤΤΟ και το κιτ ψυγείου λαδιού της HKS. Κλείνοντας με τα νευραλγικά τμήματα του κινητήρα, μια ασυνήθιστη επιλογή είναι τα χειροποίητα διαχωριστικά κεφαλής έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής παροχή λίπανσης κατά τη διάρκεια απότομης επιτάχυνσης!

Περιφερειακά
Η κτηνώδης Garrett εδράζεται πάνω σε ένα χειροποίητο χταπόδι της 6-Boost, ενώ την τιθάσευση της πίεσης έχει αναλάβει η Tial external wastegate 60mm. Όσον αφορά την υπόλοιπη εξάτμιση, μια σωλήνα διαμέτρου 100mm αναλαμβάνει να απάγει τα καυσαέρια μαζί με άφθονες ποσότητες φλόγας μιας που τα 6 μπεκ παροχής 2.000cc/min της Injector Dynamics υπερκαλύπτουν σε παροχή τις ανάγκες του κινητήρα για καύσιμο.

El Toro

Η παροχή καυσίμου γίνεται μέσω του συστήματος αντλιών της Weldon Racing που φτάνει μέχρι τα 1.500Ps, ενώ ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης φτάνει μέχρι τα 2.000Ps. Το swirl pot γιγαντιαίων διαστάσεων έχει 4 λίτρα όγκο, ενώ όλες οι σωληνώσεις αεροπορικού τύπου παροχής καυσίμου προέρχονται από τη Goodridge! Εξαίρετη δουλειά έχει γίνει και στις χειροποίητες σωληνώσεις του αέρα, ενώ την παράσταση κλέβει το πάχος των 15cm του εξίσου χειροποίητου front mount intercooler! Στα δύσκολα, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κιτ single shot ψεκασμού Νίτρο με παροχή 150Ps της Nytrex, βοηθώντας στην ελαχιστοποίηση του turbo lag, ωστόσο συνεισφέροντας και στην ψύξη του κινητήρα.

El Toro

Στον ευαίσθητο τομέα του αναπρογραμματισμού, έχει επιταχθεί η κορυφαία του είδους stand alone ECU Haltech Platinum Sport 2000, μαζί με το Haltech ΙQ3 race dash που πλέον έχει αντικαταστήσει τα εργοστασιακά όργανα. Από την ίδια εταιρία προέρχονται και ο wideband αισθητήρας λάμδα, το πυρόμετρο, οι αισθητήρες πίεσης και θερμοκρασίας λαδιού, ο θηριώδης 5bar αισθητήρας map καθώς και η σωληνοειδής βαλβίδα του boost controller. Οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν τα νέα ανεξάρτητα πηνία που έχουν αντικαταστήσει την εργοστασιακή ανάφλεξη ολοκληρώνοντας τις εκτεταμένες επεμβάσεις που έγιναν στα ηλεκτρικά του οχήματος. Συνοψίζοντας τα παραπάνω, η ιπποδύναμη όπως φαίνεται από το γράφημα άγγιξε τα 1.253,5Ps/6.073rpm και η ροπή τα 143kgm/6.011rpm, με 2,61bar πίεσης δίχως τη χρήση της χημικής υπερτροφοδότησης.

El Toro

Αλεξίσφαιρη μετάδοση
Στην παρούσα του μορφή το όχημα είναι κατ’ επιλογή τετρακίνητο ή πισωκίνητο ανάλογα με τις προσταγές του ιδιοκτήτη. Βέβαια, για να περάσει η ροπή αυτή στους τροχούς χρησιμοποιείται OS GIKEN εξάρι σειριακό κιβώτιο με μελετημένες σχέσεις μετάδοσης για την επίτευξη του απόλυτου χρόνου στα 402m. Η αντοχή του απαράμιλλη μιας που το όριό του είναι στα 1.500Ps. Το κιτ τετράδισκου συμπλέκτη τις OS GIKEN μπορεί με άνεση να διαχειριστεί την παραγόμενη ροπή, ενώ το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι της ATS Carbonetics.

El Toro

Τα εργοστασιακά ημιαξόνια φιλοξενούνται στο ράφι, μιας που στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί ενισχυμένα χειροποίητα από την Pro Imports τα οποία θα αντέξουν την ελκτική πρόσφυση των Hoosier drag radial ελαστικών. Όλα τα παραπάνω, εκτός από δυσθεώρητα υψηλό κόστος, αποτελούν και τον απόλυτο σύμμαχο για απόκοσμες επιταχύνσεις. Κατά τη ρύθμιση της νέας ECU, σε ένα δοκιμαστικο τετρακίνητο πέρασμα, το GT-R κατάφερε να φτάσει τα 100km/h από στάση σε μόλις 1,6sec! Αναμένεται σύντομα να διαγωνιστεί σε πίστα με κόλλα για να δούμε τον πολυπόθητο χρόνο που θα γράψει στα 402m, βέβαια έχει την υποδομή να γράψει χαμηλά 7άρια, όμως στο άμεσο μέλλον θα το δούμε εν δράση.

El Toro

OS GIKEN σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων!
Πρόκειται για κορυφαία λύση στο θέμα μετάδοσης για τα Skyline. Η παροιμιώδης αντοχή του εξασφαλίζεται από την επιλογή πρωτογενών υλικών κατασκευής. Επιπρόσθετα, αυξάνεται το κενό ανάμεσα στους δύο άξονες στα 88mm έτσι ώστε να μπορέσουν να χωρέσουν τα νέα ενισχυμένα γρανάζια. Ο κωδικός του είναι OS-88 (optional version) με 3 διαφορετικές επιλογές για τα γρανάζια. Το εν λόγω όχημα φοράει τη δεύτερη έκδοση, με τη μακριά πρώτη 2,890:1 έτσι ώστε να ξεπερνά τα πρώτα 100km/h δίχως να χρειάζεται να κάνει αλλαγή. Οι υπόλοιπες σχέσεις έχουν στενή διάταξη ενώ κοινό χαρακτηριστικό και των 3 εκδόσεων είναι η 5η σχέση η οποία είναι 1:1. Εάν θελήσει βέβαια, να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο για βόλτα, κάτι που είναι παράνομο με το υπάρχον setup, έχει και μακριά 6η σχέση μετάδοσης 0,757:1 που θα του χαρίσει τελική ταχύτητα που ξεπερνά κατά πολύ τα 300km/h. Αν σε ενδιαφέρει να προμηθευτείς ένα αντίστοιχο κιβώτιο για το δικό σου Skyline, κάτι σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα, τότε να προετοιμαστείς για μια τεράστια αρχική δαπάνη, η οποία θα επαναλαμβάνεται ανά 5.000χλμ λειτουργίας του κιβωτίου μιας που τότε η κατασκευάστρια εταιρία συνιστά την πλήρη ανακατασκευή του!

El Toro

Το παραπάνω κείμενο και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του AUTOKINISIMAG.

Το κανάλι μας στο YouTube. Η σελίδα μας στο facebook.