AUDI S3 0-400 TUNE 2 RACE 3.2lt Turbo 773 WHP | Drupal

Autokinisimag on YouTube

I Sell My Car

Sideris Motorsport
HEED-AUTO
JDMaster Biladeris

Editors

BE QUICK!


All news

AUDI S3 0-400 TUNE 2 RACE 3.2lt Turbo 773 WHP

AUDI S3 0-400 TUNE 2 RACE 3.2lt Turbo 773 WHP
Κείμενο: Γάκης Σταυριανός
Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Σιδηράς


FASTER THAN A VEYRON
Αυτό το S3 δεν είναι τυχαίο. Είναι το πιο γνωστό ελληνικό βελτιωμένο αυτοκίνητο στον κόσμο! Αρκετοί ξένοι έχουν ζητήσει να το αγοράσουν και χιλιάδες είναι αυτοί που θα ήθελαν να το έχουν δικό τους. Ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να το βλέπεις σε δράση. Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά... σπάει ταμεία στο YouTube.

0-400 TUNE 2 RACE

Δεν υπάρχει!
Πρόκειται για ένα project που έχει αφήσει χιλιάδες ανθρώπους ανά τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό. Είναι απίστευτα δυνατό και απίστευτα γρήγορο! Σε αμέτρητα fora του εξωτερικού, αποτελούμενα από φανατικούς ιδιοκτήτες Audi και VW, αναρτώνται εκατοντάδες post για το αυτοκίνητο αυτό. Καταφέραμε λοιπόν, για τα μάτια σας μόνο, να βάλουμε στην πρίζα τον Τάκη 0-400, όπως είναι γνωστός στην πιάτσα, ώστε να δυναμομετρήσουμε το S3 –για δεύτερη φορά στην ιστορία του-, να τραβήξουμε φωτογραφίες-video και φυσικά να πραγματοποιήσουμε μετρήσεις στον δρόμο.

0-400 TUNE 2 RACE

Εξ' αρχής ο Τάκης μου είπε πως θα σηκώσουμε πίεση παραπάνω από 1.5 bar και ιδανικά θα φτάσουμε μέχρι 1.7. Το καλό της υπόθεσης είναι πως όλες οι μετρήσεις θα γίνουν με VP Import, δηλαδή αγωνιστικό καύσιμο. Επιλέξαμε το πιο σύγχρονο δυναμόμετρο της αγοράς, που δεν είναι άλλο από το Dynojet 4x4 της Stratis Autosport στον Πειραιά. Το δυναμόμετρο αυτό μετρά τη δύναμη στους τροχούς, οπότε σαν απόλυτο νούμερο είναι πιθανό να μη δούμε 800 άλογα.

Το S3 δένεται σφιχτά στους ιμάντες, ο Τάκης έχει πάρει θέση στη μεριά του συνοδηγού, φορώντας ειδικά ακουστικά μήπως και εντοπίσει πειράκια, ελέγχοντας παράλληλα και όλα τα όργανα εποπτείας. Εμείς, έτοιμοι με High Definition κάμερες, γράφουμε ό,τι συμβαίνει στον χώρο. Η πρώτη δυναμομέτρηση γίνεται με 1.5 bar πίεση. Η διαδικασία παίρνει ελάχιστο χρόνο. Ο κινητήρας ανεβάζει 8.000rpm. Άλογα στους τροχούς; Περίπου 740! Άλογα στους τροχούς με πίεση 1.7 bar; Σχεδόν 780! Η θηριώδης τουρμπίνα ανταποκρίνεται άμεσα, όσο η πίεση ανεβαίνει, και αυτό σημαίνει πως από κάτω της, έχει έναν πολύ σωστό κινητήρα.
Μέσα στον χώρο του δυναμόμετρου, γίνεται χαμός! Ο ήχος του εξακύλινδρου turbo κινητήρα, σε συνδυασμό με το external wastegate, δεν παίζεται. Γενικότερα έχετε στο νου σας πως ο κινητήρας μπορεί να δουλέψει μέχρι και με 2.4 bar, αλλά δε γνωρίζουμε την ιπποδύναμή του με την πίεση αυτή. Για την ώρα δεν έχει χρειαστεί να κυκλοφορήσει στον δρόμο με 2.4bar. Αναλογιστείτε πως με 1.7bar μιλάμε χοντρικά για 900 άλογα και ροπή που ξεπερνάει τα 90 κιλά!

Από που βγαίνουν όλα αυτά;
Μέσα από πολλές ώρες αναζήτησης, επένδυση αρκετών χρημάτων και φυσικά από το μεράκι της 0-400 Tune 2 Race. Στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών υπάρχει λεπτομερής αναφορά των εξαρτημάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί οπότε δεν θα αναλωθώ στην αναφορά τους, αλλά σε ορισμένα σημεία που έχουν ενδιαφέρον καθώς και σε έξυπνες βελτιώσεις που έχουν εφαρμοστεί.

0-400 TUNE 2 RACE

Γενικά οι κινητήρες αυτοί πάσχουν, όταν δυναμώσουν πολύ, στον στρόφαλο και τα καβαλέτα του. Ο aftermarket στρόφαλος της Arrow είναι πανάκριβος και, όπως έδειξαν τα πράγματα, ιδιαίτερα ανθεκτικός. Ενδιαφέρον λοιπόν έχει η ενίσχυση που έχει γίνει στα καβαλέτα του. Μελετήθηκε και σχεδιάστηκε μία μπάρα, η οποία δένει πάνω στα καβαλέτα και ενισχύει την αντοχή τους. Τέτοιο εξάρτημα δεν υπάρχει στην αγορά για τους κινητήρες αυτούς. Για να μη στεγνώνει η αντλία λαδιού κατά την επιτάχυνση (η οποία είναι ακαριαία), κατασκευάστηκαν ειδικά baffles μέσα στο κάρτερ. Η αντλία λαδιού είναι επίσης μεταποιημένη για μεγαλύτερη παροχή.

0-400 TUNE 2 RACE

Ο V6 κινητήρας της Audi διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων, λειτουργία που στο μπλε S3 συνεχίζει να υπάρχει και δεν έχει παρουσιάσει ποτέ κάποιο πρόβλημα. Εντυπωσιακό! Οι εκκεντροφόροι περιέργως δεν είναι τέρατα. Με διάρκεια 262 μοίρες και ανύψωση βαλβίδας 11mm θα λέγαμε ότι είναι ήπιοι για αυτό το αυτοκίνητο. Αρκετός χρόνος και χρήμα, δαπανήθηκαν στην εύρεση των σωστών ελατηρίων για τις βαλβίδες, καθώς και για τις ίδιες τις βαλβίδες, ενώ δεν ήταν λίγα τα set που δοκιμάστηκαν ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός. Επίσης οι γλίστρες της καδένας (δεν έχει ιμάντα αυτός ο κινητήρας) είναι ενισχυμένες, καθώς δεν υπήρχε περίπτωση να αντέξουν με την εργοστασιακή τους μορφή.

Turbonetics
Η GT-K 1000 έχει επιλεχθεί για την συγκεκριμένη εφαρμογή. Είναι μία τεράστια τουρμπίνα που καταφέρνει όμως να ξυπνήσει αμέσως και μέχρι στιγμής να λειτουργεί απροβλημάτιστα. Με διάμετρο εισαγωγής 101mm και εξαγωγής 63.5mm, καταλαβαίνετε πως είναι τεράστια σε μέγεθος. Εντυπωσιακά μεγάλο είναι επίσης και το intercooler, κατασκευασμένο εξολοκλήρου από την PMC Exhaust και εξωτερικά είναι αυτό που προδίδει πως κάτι περίεργο συμβαίνει με αυτό το S3. Οι σωληνώσεις του intercooler -από την τουρμπίνα προς αυτό- έχουν διάμετρο 70mm και μετά από αυτό και προς την πεταλούδα 76mm. Εντυπωσιακή είναι και η χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγής, η οποία φιλοξενεί πάνω της μία 80άρα πεταλούδα.

Συνεχίζοντας να μιλάμε για μεγάλες κατασκευές, ας αναφέρουμε πως η εξάτμιση έχει διάμετρο 101mm. Αυτή, καθώς και το χταπόδι, είναι κατασκευής Turbo Welding. Τα μπεκ τα οποία έχουν αναλάβει να ταΐζουν τον κινητήρα είναι δώδεκα της Denso, έχουν παροχή 1.000cc/min και τροφοδοτούνται με καύσιμο από τις αντλίες 044 της Bosch. Σκεφτείτε τι γίνεται στο τέρμα γκάζι όταν και τα δώδεκα μπεκ είναι ανοιχτά!

0-400 TUNE 2 RACE

Η διαχείριση του κινητήρα γίνεται από την ECU Tec3R της Electromotive και ο προγραμματισμός έχει γίνει από τον Κύπριο Μάικ Χαραλάμπους, γνωστό από την κόκκινη Lancia Integrale του, η οποία είναι εξίσου γρήγορη και δυνατή, αλλά πλέον τρέχει σε αναβάσεις (!) και πίστες.

0-400 TUNE 2 RACE

Μέχρι στιγμής, το αυτοκίνητο δεν είχε μετρηθεί με πίεση άνω του 1.5 bar για το κοινό και για πρώτη φορά, για χάρη του περιοδικού AUTOKINISIMAG, πραγματοποιήσαμε πλήρη δοκιμή με αγωνιστικά καύσιμα και πίεση 1.7 bar.

Haldex!
Η μετάδοση του συγκεκριμένου S3 δεν είναι κάτι εξωπραγματικό. Πολλοί θα φαντάζονται σασμάν, που κοστίζει χιλιάδες ευρώ, κατασκευασμένο με διαστημικά υλικά κ.λπ. Κι όμως είναι απλά ένα κιβώτιο ταχυτήτων του group VW-Audi και μάλιστα stock. Στο μόνο σημείο που πάσχει είναι στην τέταρτη ταχύτητα, η οποία κάποιες φορές δεν αντέχει, σπάει και ξαφνικά το κιβώτιο ταχυτήτων φτιάχνει μια όμορφη γραναζόσουπα. Όμως δεν σπάει μετά από μονάχα ένα άνοιγμα, αλλά έχοντας γράψει αρκετά χιλιόμετρα, κόντρες και μετρήσεις.

0-400 TUNE 2 RACE

Η 0-400 Tune 2 Race έχει εξελίξει ένα σύστημα εγκεφάλων Haldex, μέσω του οποίου μπορείς να επιλέξεις λειτουργία εμπροσθοκίνητου, ώστε να μπορείς να κάνεις burn out, καθώς οι μπροστινοί τροχοί είναι αυτοί που σπινάρουν έντονα. Επίσης, στη δεύτερη επιλογή μπορείς να κάνεις την τετρακίνηση να λειτουργεί ως απλή Haldex. Η τρίτη και πιο σκληροπυρηνική επιλογή, είναι τετρακίνηση 50-50, πράγμα όμως που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να στρίβει εύκολα. Όμως σε επιταχύνσεις από στάση, το S3 ξεκινά σπινάροντας και με τους τέσσερις τροχούς. Ας σημειώσουμε ότι η μετάδοση «κλειδώνει» στο 50-50 όταν η πεταλούδα του γκαζιού ανοίξει πάνω από το 30%! Γιατί αυτό; Για να μπορεί η τετρακίνηση να δουλεύει σαν Haldex μέχρι το 30% της διαδρομής της πεταλούδας, ώστε να είναι εύκολο για το αυτοκίνητο να παρκάρει κ.λπ. Αν πατάς το γκάζι πάνω από το 30% σημαίνει πως έχεις ανάγκη από δύναμη άρα και από πρόσφυση.

Μετά από διάφορες δοκιμές, ο Τάκης κατέληξε να κάνει ειδική παραγγελία για ένα set τεσσάρων kevlar δίσκων, οι οποίοι συνεργάζονται με πλατό της Sachs Performance και όλα αυτά μαζί πατάνε πάνω σε χειροποίητο βολάν. Πέρα από τον θόρυβο, ο οποίος δεν είναι και ανυπόφορος, μέσα στο S3 τίποτα δεν προδίδει το που βρίσκεσαι. Το μόνο που έχει χάσει είναι τους αερόσακους των καθισμάτων, καθώς τα τελευταία έχουν αλλαχτεί με τα τρομερά μπάκετ της Recaro. Κατά τα άλλα, όλα βρίσκονται στην θέση τους, ακόμα και ο κλιματισμός και το navigation. Τι σημαίνει αυτό; Το S3, χωρίς οδηγό, ζυγίζει 1430 κιλά -μετρημένο- και όπως καταλαβαίνετε αν χρειαστεί, μπορεί να χάσει αρκετά κιλά, πράγμα που όπως θα δείτε παρακάτω, στις μετρήσεις, δε χρειάζεται.

0-400 TUNE 2 RACE

Μετρήσεις με Video VBOX!
Το περιοδικό AUTOKINISIMAG είναι το πρώτο στην Ελλάδα που αγόρασε το Video VBOX της Racelogic. Το σύστημα αυτό ταξίδεψε από τη Δράμα στην Αθήνα, μόνο και μόνο για να μετρήσουμε το αυτοκίνητο αυτό και φυσικά να δείτε in car video, ώστε να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται. Δυστυχώς, η μία εξωτερική κάμερα, κάπου στο κούμπωμα τετάρτης, έφυγε από το αυτοκίνητο, χωρίς ευτυχώς να πάθει κάποια βλάβη αυτή ή το S3. Παρόλα αυτά, έχοντας προβλέψει τα προβλήματα σε μία τέτοια δοκιμή, είχαμε ακόμα άλλες τρεις HD κάμερες, πάνω και μέσα στο αυτοκίνητο, καθώς και άλλες δύο απ' έξω.

0-400 TUNE 2 RACE

Έχοντας παλιότερα ξαναμπεί στο αυτοκίνητο για μετρήσεις, ένιωθα κάπως περίεργα. Έτσι λοιπόν γνώριζα πως βρισκόμαστε σε ευθεία μετρήσεων με αρκετά άλογα παραπάνω από τότε, αγωνιστικό καύσιμο στο ντεπόζιτο και αυτή τη φορά με semislick ελαστικά Toyo R-888 φορεμένα σε ελαφριές 15άρες ζάντες. Για να μπουν οι ζάντες αυτές, καταλαβαίνετε πως τα μεγάλα φρένα της Galfer εμπρός, αλλά και τα μεγάλα εργοστασιακά φρένα πίσω έμειναν για κάποιες ώρες στο ράφι και πλέον «παίζαμε μπάλα» με μικρά φρένα. Πριν αρχίσουμε να μετράμε, πήγαμε μια βόλτα ώστε να δούμε αν όλα είναι καλά με το αυτοκίνητο. Πιάσαμε περίπου 230km/h και ο Τάκης πάτησε φρένο. Τα συγκεκριμένα φρένα είναι αστεία για αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ευτυχώς η ευθεία ήταν μεγάλη και εντελώς απόμερη.

0-400 TUNE 2 RACE

Έχοντας δει από μέσα πως είναι να γράφει το αυτοκίνητο αυτό 0-100km/h σε 3,1sec και 400 μέτρα σε 10,4sec, ήμουν σίγουρος πως με τα semislick και το καλύτερο καύσιμο σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη πίεση (1,7 bar αντί για 1,5 bar) θα γράφαμε χρόνους-ρεκόρ. Το VBOX του περιοδικού AUTOKINISIMAG πρόκειται να μετρήσει το πιο γρήγορο road legal αυτοκίνητο σε ελληνικούς δρόμους. Το άγχος, να ανοίξουν όλες οι κάμερες και να στηθούμε στα σωστά σημεία, είναι μεγάλο. Ο Κωνσταντίνος Σιδηράς, ως μάχιμος φωτογράφος, βρίσκεται ήδη στο έδαφος για να τραβήξει video και φωτογραφίες. Ο Τάκης ετοιμάζει την τετρακίνησή του, ελέγχει το boost controller, τσεκάρει τα όργανά και ετοιμάζεται να ανεβάσει στροφές. Εδώ είμαστε!

Περίπου 5.000rpm, φλόγες από την εξάτμιση και ο Τάκης αφήνει τον συμπλέκτη. Το S3 ξεκινά σπινάρωντας με τα τέσσερα και παράλληλα χτυπάει αμέτρητες φορές ο κόφτης στην πρώτη ταχύτητα. Απίστευτα γρήγορη αλλαγή σε δευτέρα και τρίτη. Το VBOX γράφει 0-100km/h σε 3,1sec και πάλι, αλλά από εκεί και μετά τα πράγματα έγιναν πιο γρήγορα, καθώς έγραψε 400 μέτρα σε 10,1 sec! Το S3 επιστρέφει στο parking και ο Τάκης κατεβαίνει, λέγοντάς μου πως πρέπει να αφαιρέσει πίεση από τα λάστιχα καθώς σπινάρει αρκετά. Τώρα θα αλλάξει ταχύτητες ακόμα πιο γρήγορα και χωρίς να αφήσει καθόλου γκάζι.

Η ECU της Electromitive αναλαμβάνει να κρατήσει πίεση και σταθερές στροφές καθώς και το ιδανικό advance, όταν γίνονται αλλαγές τύπου flat shift. Λίγα λεπτά μετά, βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο με το S3 έτοιμο να απογειωθεί. Η εκκίνηση αυτή ήταν εκπληκτική! Δεν έχω ξαναδεί σε τετρακίνητο να αλλάζουν έτσι ταχύτητες. Δευτέρα και τρίτη αλλάχτηκαν σε περίπου 30m. Σκεφτείτε ότι έγραψε 0-100km/h έχοντας τρίτη στο κιβώτιο. Πόσο; Χρόνος ρεκόρ! 0-100km/h σε μόλις 2,79 sec, όσο ακριβώς μία Bugatti Veyron. Η απίστευτη επιτάχυνση συνεχίζεται με το S3 να έχει φτάσει από στάση τα 200km/h σε 7,2 sec (Veyron σε 7,3sec). Σκεφτείτε πως στην Τουρκία υπάρχει η πιο γρήγορη Porsche 911 Turbo Tiptronic, βελτιωμένη από την Switzer, η οποία γράφει 0-100km/h σε 2,7 sec, αλλά 0-200km/h σε 7,7 sec με βενζίνη πρατηρίου, αλλά και μετρήσεις σε πίστα dragster. Πολύ δύσκολα όμως θα βρεθεί αυτοκίνητο να γράφει στον δρόμο 400m από στάση σε μόλις 9,98 sec, όπως έκανε το S3 της 0-400 Tune 2 Race!

Στα 9,98sec έχει ξεπεράσει επίσης τα 240km/h και όλα αυτά με πίεση 1.7bar! Αυτή τη στιγμή, αυτοκίνητο στην Ελλάδα, που να γράφει στον δρόμο τέτοιους χρόνους, δεν υπάρχει και είμαι σίγουρος γι' αυτό και αν κάποιος θέλει να με διαψεύσει, ευχαρίστως να το δοκιμάσουμε!

Box Office
Το Audi S3 της 0-400 Tune 2 Race έχει σπάσει ταμεία στο YouTube. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει κάνει τους ανθρώπους του tuning στο εξωτερικό να χαζέψουν και να έχουν δει ορισμένα video του S3 περισσότερες από 3.600.000 φορές. Αυτή τη φορά, το S3 είναι πιο δυνατό, πιο γρήγορο και πιο εντυπωσιακό! Η Ελλάδα δεν τα πηγαίνει καλά στον οικονομικό και αναπτυξιακό τομέα, αλλά στο tuning διαπρέπει και αυτό το έχουμε δει δεκάδες φορές, καθώς οι έλληνες μηχανικοί έχουν γνώσεις, μεράκι και όρεξη. Το περιοδικό AUTOKINISIMAG είναι περήφανο που φιλοξενεί αυτό το αυτοκίνητο στις σελίδες του καθώς πολύ σπάνια κάνει την εμφάνισή του, αλλά η ιστορία έχει δείξει πως όταν αυτό το S3 εμφανίζεται, μένει αξέχαστο...


Για χάρη του περιοδικού AUTOKINISIMAG πραγματοποιήθηκε πλήρης δοκιμή με αγωνιστικά καύσιμα και πίεση 1.7 bar

Το κανάλι μας στο YouTube. Η σελίδα μας στο facebook.

Το παραπάνω κείμενο και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του AUTOKINISIMAG.