Honda S2000 Turbo | Drupal

Autokinisimag on YouTube

I Sell My Car

Sideris Motorsport
HEED-AUTO
JDMaster Biladeris

Editors

BE QUICK!


All news

Honda S2000 Turbo

Honda S2000 Turbo
Γράφει ο Αχιλλέας Αναστασόπουλος
Φωτογραφία: Κωνσταντής Σιδέρης

Days of thunder
Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως είναι αληθινό, ακόμα κι αν το έχεις μπροστά στα μάτια σου. Δυσκολεύεσαι να συνειδητοποιήσεις πόσο ακριβό και δυνατό είναι ακόμα κι αν το μόλις το είδες εν δράσει. Είναι καλύτερα να το κοιτάς να απομακρύνεται καπνίζοντας την 4η. Αυτό το S2K είναι υλικό για όνειρα...

DRD

Δεδομένου ότι το θηριώδες αυτό κατασκεύασμα ανήκει στην Ισαβέλλα, μια νεαρή και όμορφη διακοσμήτρια από τη Λαμία, θα μπορούσα πολύ εύκολα να ξεκινήσω αυτό το κείμενο με μια σειρά από ωραιότατα φαλλοκρατικά κλισέ. Θα δήλωνα εντυπωσιασμένος, θα έκανα γραπτό καμάκι εξ αποστάσεως και θα σχολίαζα πως η πλειοψηφία των γυναικών δεν ξέρει να οδηγεί. Φυσικά δε θα παρέλειπα να χρησιμοποιήσω τη φράση «το αδύνατο φύλο»... Φάτε τη σούπα σας. Τι σημασία έχει αν ανήκει σε γυναίκα; Σημασία έχει ότι αν το πετύχεις στο δρόμο, η μόνη πρέπουσα αντίδραση είναι να χαμηλώσεις το βλέμμα σου. Δεν είπε κανείς ότι αυτό είναι εύκολο. Το αντίθετο μάλιστα. Το πιθανότερο είναι τα μάτια σου να παραμείνουν καρφωμένα πάνω του και το στόμα σου ανοιχτό. Τέτοια αυτοκίνητα βλέπεις μόνο στο ίντερνετ, σε μέρη που τα βρέχει ο Ατλαντικός. Δεν περιμένεις να δεις ένα στην Ελλάδα. Κουνάς το κεφάλι σου για να συνέλθεις, ξεροκαταπίνεις, και προσπαθείς να ρουφήξεις όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφορία. Η αλήθεια είναι, λοιπόν, ότι στο αυτοκίνητο που έχει φτιάξει –και οδηγεί καθημερινά- η Ισαβέλλα μαζί με τον Βαγγέλη Μπίτο της DRD, είναι πιθανό να έχει περισσότερα aftermarket εξαρτήματα, παρά εργοστασιακά.

DRD

Η Honda πάντως ήξερε ότι αυτό το αυτοκίνητο θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στην ιστορία της. Παρουσίασε το S2000 για να γιορτάσει τα 40 χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής της εταιρείας και, ως όφειλε, φρόντισε να είναι το κορυφαίο roadster της εποχής του. Ο 2λιτρος DOHC VTEC έγινε το πρώτο μοτέρ μαζικής παραγωγής με ειδική ισχύ 120 ίππων στο λίτρο, το κόκκινο start button που τον ξυπνούσε έγινε αμέσως trend, ενώ το κορυφαίο 6άρι κιβώτιο, η κατανομή βάρους 50/50, τα διπλά ψαλίδια στις τέσσερις «άκρες» και το Torsen διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης συνέθεταν ένα πραγματικά απόλυτο μηχάνημα οδήγησης. Παραδόξως, όλα αυτά δε ήταν αρκετά για την ιδιοκτήτρια του συγκεκριμένου S2000. DRDΤο μικρόβιο της βελτίωσης άλλωστε δεν κάνει εξαιρέσεις και κυρίως, δυστυχώς για την τσέπη μας, δεν έχει όρια. Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου έχει λοιπόν αλλάξει πλήρως, ο trademark ατμοσφαιρικός κινητήρας του έχει πλέον γίνει υπερτροφοδοτούμενος και η παιχνιδιάρικη «στριφτερή» οδική συμπεριφορά έχει καταπνιγεί για χάρη της απόλυτης δύναμης και της άκρως εθιστικής ευθείας των 402 μέτρων.

Χμμμ... Μια κοπέλα, με ένα πισωκίνητο turbo roadster στα ελληνικά dragster! Δεν είχαμε τέτοια τα πρώτα χρόνια όταν ανεβοκατέβαινα Σέρρες-Τρίπολη κάθε βδομάδα. Οι πληροφορίες μου λένε μάλιστα ότι ο καλύτερος χρόνος του S2000 είναι ένα παραπάνω από αξιοπρεπές για δικίνητο 11,7’’ για το 400άρι. Πως διάολο το κατάφερε αυτό; Με υπομονή, χρήματα, μελέτη και μεράκι είναι η απάντηση, που έρχεται ακόμα πιο αποστομωτική, όταν ρίξεις μια ματιά στο χώρο του κινητήρα. Παρότι εξαιρετικά τακτικός για την έκταση της μετατροπής, είναι φανερό ότι ο F20C δεν είναι πια ο ίδιος...

DRD

Κατά την προετοιμασία, το μοτέρ ανοίχτηκε, ο εργοστασιακός στρόφαλος ζυγίστηκε, μπήκαν σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco, μπιέλες της Pauter, χιτώνια της Darton και διπλά ελατήρια βαλβίδων με retainers τιτανίου της Ferrea. Στο καπάκι έγινε ροϊκή εξέλιξη και κλείστηκε με βίδες της ARP. Αναμφίβολα όμως είναι η παρουσία της τουρμπίνας που τραβάει το βλέμμα. Η πελώρια PT67 της Precision Turbo «κάθεται» πάνω σε μια custom πολλαπλής εξαγωγής, με κεραμική επένδυση για αντιμετώπιση της θερμότητας, δια χειρός Βαγιανού. Ο ίδιος έχει άλλωστε κατασκευάσει και το down pipe, αλλά και όλες τις σωληνώσεις. Έχει χρησιμοποιηθεί μια external wastegate της Tial και μια σκάστρα HKS, ενώ το front mount intercooler προέρχεται από τη γκάμα της GReddy. Τον αέρα φιλτράρει μια χοάνη Airinx της GReddy, ενώ η πεταλούδα είναι ανοιγμένη στα 74 mm με 70άρα πολλαπλής εισαγωγής και competition φλάντζα της Hondata. Ελεύθερη είναι και η εξαγωγή, που από το down pipe και πίσω αποτελείται από ένα κιτ της Tracy Sports. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εξάτμιση τιτανίου με ένα τελικό, φτιάχτηκε κατόπιν ειδικής παραγγελίας και είναι η πρώτη στον κόσμο για S2000 με διάμετρο 80 mm!

DRD

Καταπιαστήκαμε με τον αέρα, αλλά τόσο οξυγόνο στο θάλαμο καύσης απαιτεί ανάλογη ποσότητα καυσίμου. Καθισμένος στο εσωτερικό ακούς τις δύο εξωτερικές τρόμπες βενζίνης της Bosch να βουίζουν, στέλνοντας βενζίνη πολλών οκτανίων στα μπεκ της RC, παροχής 1.000 cc το λεπτό που βέβαια κάθονται πάνω σε χειροποίητη αλουμινένια μπεκιέρα. Το management του αυτοκινήτου έχει αναλάβει ένας άγραφος εγκέφαλος της ΑΕΜ, με ενσωματωμένο map sensor 3,5 bar και wideband σύστημα ελέγχου του μείγματος. Τη ρύθμιση έχει αναλάβει ο Ανδριανάκης, μαιτρ του είδους, ενώ τα τεκταινόμενα μπορεί να παρακολουθεί η οδηγός από τους ανάλογους μετρητές του ταμπλό. Πρόκειται για τρία όργανα της ΑΕΜ, ένα για την πίεση λαδιού, ένα για την πίεση του turbo –που εκτελεί και χρέη boost controller παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών πιέσεων- και ένα πολυόργανο που συνδέεται με τον εγκέφαλο και επιτρέπει την παρακολούθηση 19 διαφορετικών λειτουργιών.

DRD

Όπως αντιλαμβάνεστε, είναι τόσα πολλά τα πράγματα που έχουν χρησιμοποιηθεί που είναι αδύνατον να αναφερθούν όλα, πλην όμως δεν πρέπει να παραλείψουμε την τοποθέτηση ψυγείου λαδιού και νέας ισχυρότερης τρόμπας, τους πολλαπλασιαστές της Okada, το θηριώδες ψυγείο νερού της Koyo, αλλά και τα κολάρα της Samco, το δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού και το cooling panel της GReddy, το φίλτρο λαδιού της Blitz και το low-temp θερμοστάτη της J’s Racing.

DRD

Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι ο «σταρ», οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στο αμάξωμά του παλεύουν να κλέψουν τις εντυπώσεις. Το αυτοκίνητο είναι πλέον φαρδύτερο και χαμηλότερο, κυρίως όμως περισσότερα από τα μισά τμήματα είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα. Πανέμορφο, πάρα πολύ ανθεκτικό και κυρίως εξαιρετικά ελαφρύ, το εξωτικό carbon είναι must. Κοστίζει, αλλά αποζημιώνει. Πάρτε λοιπόν μια βαθιά ανάσα και ξεκινήστε να διαβάζετε. Carbon hardtop της Mugen, carbon πίσω φτερούγα Asuka, carbon καπό της Seibon και carbon καθρέφτες GT3 της APR. Επιπλέον, η αποθήκη της J’s Racing είναι πλέον άδεια, αφού το λαμιώτικο S2K έχει φορέσει από την carbon γκάμα της εταιρείας, φαρδύτερα φτερά, εμπρός και πίσω πρόσθετα προφυλακτήρα με σπόιλερ, αντίστοιχα side skirts και πορτ-μπαγκάζ. Το αποτέλεσμα είναι, όπως είπαμε, αποστομωτικό και σφραγίζεται από φαρδύτερα πίσω φτερά της ASM, πίσω φώτα από την έκδοση του 2006 και αεροδυναμικά πρόσθετα υαλοκαθαριστήρων της Spoon. Εντυπωσιακές είναι και οι ζάντες της περίφημης Speed Star Racing (SSR), ιαπωνικής κατασκευής φυσικά, στην έκδοση CRS. Πάρα πολύ ελαφριές για 18άρες (με πλάτος 7,5’’ εμπρός και 8,5’’ πίσω, 13άρι όφσετ, 6,9 kg!) χρησιμοποιούν ελαφριά αλουμινένια μπουλόνια της 5Zigen εμπρός και της Muteki πίσω και είναι «ντυμένες» με ημισλίκ Toyo R888 τα οποία χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση.

DRD

Αν πίσω από τις ζάντες το αετίσιο μάτι σας εντοπίζει τα εργοστασιακά φρένα μην πανικοβάλλεστε. Είναι μια προσωρινή λύση, καθώς πετύχαμε το αυτοκίνητο πάνω στην αλλαγή από ένα κιτ K-Sport σε ένα ισχυρότερο πολυπίστονο της Galfer. Αυτά που δε μπορεί να εντοπίσει κάποιος είναι όσα κρύβονται από κάτω. Το coilover κιτ SuperSport της XYZ είναι θεόσκληρο, ρυθμισμένο για ευθεία, όπως άλλωστε και το γενικό στήσιμο του αυτοκινήτου. Οι αντιστρεπτικές εμπρός-πίσω είναι της Tanabe, τα δεσίματα της Cusco και τα ρυθμιζόμενα πίσω ψαλίδια της J’s Racing.

DRD

Την τεράστια δύναμη του κινητήρα που αγγίζει τα 500 άλογα στο στρόφαλο, προσπαθεί, με επιτυχία ομολογουμένως, να τιθασεύσει ένας διπλόδισκος ανθρακονημάτινος συμπλέκτης της Exedy. Οι μεγάλες αλλαγές όμως βρίσκονται λίγο πιο πίσω. Το εργοστασιακό σύστημα μετάδοσης δεν έχει δείξει να τα πηγαίνει καλά σε τέτοιου είδους εφαρμογές. Η λύση δόθηκε από έναν... ανταγωνιστή. Το Honda «μας» λοιπόν φόρεσε το περίφημο R200 της Nissan, ένα «καβούκι» που έχει αποδείξει την αξία του σε πάρα πολλά και πολύ δυνατά 200SX, Silvia και Skyline. Για να τοποθετηθεί, χρησιμοποιήθηκαν ειδικές βάσεις της Inline Pro, καθώς και κεντρικός άξονας και ημιαξόνια της Driveshaft Shop. Στο εσωτερικό του «κατοικεί» ένα μπλοκέ διαφορικό Quaife ATB.

DRD

Δεν θα έφτιαχνα ποτέ ένα αυτοκίνητο για «ευθείες». Πόσω δε μάλλον ένα αυτοκίνητο σαν το S2K που διαπρέπει στις στροφές. Η Ισαβέλλα δεν έχει κανένα λόγο να ενδιαφέρεται για την άποψή μου... Έχει φτιάξει με τη βοήθεια της DRD ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο, εστιασμένο στο στόχο του και εξαιρετικά αποτελεσματικό. Σ΄ αρέσει δεν σ’ αρέσει το dragster, οφείλεις να αναγνωρίσεις την αξία αυτής της κατασκευής που και πολύ χρόνο χρειάστηκε και πολύ χρήμα και στο κάτω-κάτω δύσκολα θα βρεις άλλο τέτοιο αυτοκίνητο σε ολόκληρο τον πλανήτη...

Honda S2000 Turbo
490 ίπποι @ 9.000 σ.α.λ.
44 κιλά @ 7.800 σ.α.λ.
Αφήστε το καλύτερα...

Πριν παρακολουθήσετε το παρακάτω video σας εφιστούμε την προσοχή.
Δεν έχει το τέλος που θα επιθυμούσατε.


Το κανάλι μας στο YouTube. Η σελίδα μας στο facebook.

Το παραπάνω κείμενο και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του AUTOKINISIMAG.