MITSUBISHI LANCER EVO VI TOMMI MAKINEN EDITION 800PS | Drupal

Autokinisimag on YouTube

I Sell My Car

Sideris Motorsport
HEED-AUTO
JDMaster Biladeris

Editors

BE QUICK!


All news

MITSUBISHI LANCER EVO VI TOMMI MAKINEN EDITION 800PS

MITSUBISHI LANCER EVO VI TOMMI MAKINEN EDITION 800PS
Κείμενο: Γάκης Σταυριανός
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

EVO ON STEROIDS
Το EVO VI Tommi Makinen είναι αναμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα Lancer της Mitsubishi. Οι γωνίες του είναι έντονες, η αεροτομή του τραβάει τα βλέμματα και το στήσιμό του θυμίζει αγωνιστικό αυτοκίνητο δρόμου. Αν πάρει «αναβολικά» και αυξηθεί η δύναμή του κατά 200% περίπου... ποιο θα είναι το αποτέλεσμα?

EVO VI TME 800ps

Friendly built!
Το EVO αυτό είναι ένα από τα γνωστά της πιάτσας. Οι μυημένοι έχουν ήδη καταλάβει πως είναι ένα από εκείνα που έχουν δοκιμάσει την τύχη τους δίπλα σε άλλα δυνατά EVO πάμπολλες φορές. Ο ιδιοκτήτης του, ο Παναγιώτης, είναι από αυτούς τους τύπους που αγαπάνε τα αυτοκίνητα, διαβάζουν γι’ αυτά και δεν λένε ποτέ όχι σε μια δοκιμή με αυτοκίνητα δυνατότερα από το δικό του. Εξάλλου, για ποιον λόγο το βελτίωσε; Αν δίνει κάποιος χιλιάδες ευρώ για να έχει 800 άλογα στο γκαράζ ή έξω από μια καφετέρια, καλύτερα να μη ρίξει ούτε cent! Η ιστορία της βελτίωσης αυτού του EVO ξεκινάει αρκετά χρόνια πίσω, όταν στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το αυτοκίνητο αυτό ήταν ένα «εγκεφαλάτο» EVO. Έτσι λέγονταν όσα φορούσαν τα γνωστά περιφερειακά (εξάτμιση, εισαγωγή, intercooler) αλλά ΚΑΙ άγραφο εγκέφαλο (ECU). Και τότε οι «φαγωμάρες» του στον δρόμο ήταν αρκετές.

EVO VI TME 800ps

Μιλώντας με τον Παναγιώτη, σκεφτόμασταν πως τότε ήταν πιο όμορφα τα πράγματα, καθώς με πολύ λίγα χρήματα τα EVO γίνονταν γρήγορα και οι αντίπαλοι ήταν πολλοί. Πλέον, όσο τα άλογα ανεβαίνουν, οι αντίπαλοι λιγοστεύουν και τελικά το μόνο που έχει σημασία είναι η νίκη. Αυτό δεν συμβαίνει με αυτό το EVO και όσοι γνωρίζουν από παλιά αυτοκίνητο και ιδιοκτήτη, το ξέρουν αυτό. Πέρασαν τα χρόνια και το αυτοκίνητο βελτιώθηκε πολύ, ξεπερνώντας τα 700 άλογα στον στρόφαλο, φορώντας 2.2lt κινητήρα της Cosworth, κυλινδροκεφαλή της ίδιας εταιρείας καθώς και χίλια δύο άλλα πράγματα, όλα αγορασμένα από μεγάλες εταιρείες και φυσικά, καινούργια. Η ECU άλλαξε και από τότε τοποθετήθηκε η TEC3r της Electromotive -αν θυμάστε, την ίδια φοράει και το S3 της 0-400 Tune 2 Race του προηγούμενου τεύχους.

EVO VI TME 800ps

Τον προγραμματισμό έκανε (και εξακολουθεί να κάνει…) ο κύπριος Μάικ Χαραλάμπους της JMC Power Automotive. Από τη μέρα που ετοιμάστηκε ο κινητήρας η χρήση του αυτοκινήτου περιορίστηκε στον προγραμματισμό σε δρόμο και δυναμόμετρο και σε μερικά καλά ανοίγματα, είτε για να περάσει καλά ο Παναγιώτης με το αυτοκίνητό του είτε για να δοκιμάσει την τύχη του δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα. Ο κινητήρας εμφάνισε έντονα σημάδια κόπωσης σε ελάχιστα χιλιόμετρα. Ακολούθησε λύσιμο και δέσιμο με καινούργια σωθικά. Μετά από όχι και πολλά χιλιόμετρα, έγιναν πάλι τα ίδια… Δοκίμασε και πάλι την τύχη του ο Παναγιώτης, χωρίς να αλλάζει μηχανικό, ώσπου και την τρίτη φορά συνέβη κάτι αντίστοιχο. Όλοι έβγαζαν τα δικά τους συμπεράσματα για το ποιος φταίει και τελικά άκρη δεν έβγαινε. Ίσως έφταιγε η τύχη, ίσως κάποια από τα ανταλλακτικά… Πλέον δεν έχει σημασία και φυσικά εμείς δεν πρόκειται να κατηγορήσουμε κάποιον, εφόσον μέσα στο μοτέρ δεν ήμασταν… Ο Παναγιώτης, λοιπόν, αποφάσισε να πάρει το ρίσκο πάνω του και να δέσει τον νέο του κινητήρα με τους φίλους του. Δίπλα του βρέθηκαν ο Γιώργος Χατζάρας και ο Χρήστος Μπασινάς, άνθρωποι ιδιαίτερα γνωστοί για τα EVO τους (μην ξεχνάμε πως ο Χατζάρας έχει γράψει 8,8sec με το EVO του…).

Φτου σκόρδα!
Μπλοκ, μπιέλες, στρόφαλος κ.λπ. είναι σε άψογη κατάσταση καθώς έχουν ελάχιστα χιλιόμετρα στην πλάτη τους. Το μπλοκ της Cosworth είναι έτοιμο να δεχτεί πιστόνια διαμέτρου 86mm, τα οποία προέρχονται από τη CP. Ο στρόφαλος είναι billet της Cosworth, κατασκευασμένος από ατσάλι. Οι μπιέλες είναι επίσης της Cosworth και συνεργάζονται με τα τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου της ACL. Όλες οι εργασίες ρεκτιφιέ έγιναν στο Ρεκτιφιέ Αρχιμήδης στην Αθήνα, εκεί όπου κατασκευάστηκε και η φλάντζα της κυλινδροκεφαλής, με o-rings ικανά να αντεπεξέλθουν στις υψηλές πιέσεις που έχει τη δυνατότητα να σηκώσει η τουρμπίνα, η οποία θα τοποθετηθεί στη συνέχεια. Η κυλινδροκεφαλή της Cosworth είναι όλα τα λεφτά!

EVO VI TME 800ps

Η ροϊκή επεξεργασία των αυλών εισαγωγής προσφέρει αύξηση ροής κατά 26% και των εξαγωγής, 18%! Οι έδρες των βαλβίδων εισαγωγής έχουν υποστεί four-angle-job και των εξαγωγής three-angle-job ώστε να «σφραγίζουν» και να πατούν καλύτερα οι oversize βαλβίδες. Αυτές είναι μεγαλύτερες κατά 1mm, με τις βαλβίδες εξαγωγής να είναι κατασκευασμένες από Inconel, υλικό που είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις υψηλές θερμοκρασίες. Το Ultra Race kit των ελατηρίων τους μαζί με τα retainers τιτανίου φροντίζουν να τις ανοιγοκλείνουν σωστά και γρήγορα και να λειτουργούν τέλεια ακόμα και πάνω από τις 9.000rpm που ανεβάζει ενίοτε ο κινητήρας. Οι συμμετρικοί εκκεντροφόροι είναι επίσης της Cosworth και έχουν διάρκεια 272 μοίρες και 11mm ανύψωση βαλβίδας. Πού κολλάει η φράση «φτου σκόρδα» όμως? Όταν δέθηκε ο κινητήρας από τον Γιώργο και τον Χρήστο, για να κάνουν πλάκα στον Παναγιώτη, έβαλαν μερικά σκόρδα κοντά στον κινητήρα, το ραδιόφωνο στη διαπασών, συντονισμένο στον ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας και ετοιμάστηκαν να τον μιζάρουν για πρώτη φορά. Κάτι σαν ευχέλαιο, αφού μέχρι τότε συνεχώς κάτι πήγαινε στραβά με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Τελικά η πλάκα αυτή μπορεί και να βοήθησε, αφού το EVO κινείται απροβλημάτιστα εδώ και αρκετό καιρό!

Magnus Motorsports
Όλα τα λεφτά είναι και η πολλαπλή εισαγωγής του EVO. Αυτή προέρχεται από τη Magnus Motorsports και έχει υποδοχή για οχτώ μπεκ, που στην περίπτωσή μας είναι της HKS και παρέχουν 1.000cc/min. Η πολλαπλή αυτή είναι χυτή, από αλουμίνιο Α356-Τ6 και έχει αποδειχτεί πολλές φορές σε δυναμόμετρα πως είναι ικανή να προσφέρει ακόμα και 50 άλογα περισσότερα σε σχέση με την εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής. Επιπλέον, η σχεδίασή της είναι τόσο καλή, που ακόμα και με περισσότερα από 4bar η διανομή του αέρα στους κυλίνδρους είναι ίση για καθέναν από αυτούς! Το plenum της είναι 5lt και η γωνία που σχηματίζεται στο σημείο όπου βιδώνει το σώμα της πεταλούδας βοηθά ιδιαίτερα στην κατασκευή των σωληνώσεων που έρχονται από το intercooler της PMC.

EVO VI TME 800ps

Ο Πέτρος Πολυζωίδης (PMC) έχει κατασκευάσει και την εξάτμιση των 90mm, αλλά το χταπόδι είναι της NS Racing του Στέλιου Παναγιωτάρα (Ποπάυ). Πάνω του φιλοξενεί και το external wastegate της HKS, διαμέτρου 50mm. Αυτό, σε συνδυασμό με το boost controller AVC-R της Apex’i, φροντίζει ώστε η πίεση να παίζει περίπου στα 2,3bar, πάντοτε με καύσιμο πρατηρίου 100RON. Με αγωνιστικά καύσιμα πολλών οκτανίων και την πίεση να φλερτάρει τα 3bar, ο κινητήρας αυτός δείχνει έτοιμος να πλησιάσει τα 900 άλογα, ιπποδύναμη που λέγεται πως μπορεί να αποδώσει η Precision PT6765 που φοράει το EVO «μας».

EVO VI TME 800ps

Cover Car!
Αυτό το EVO είναι αναμφισβήτητα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που αξίζει να φιγουράρει στο εξώφυλλο του AUTOKINISIMAG καθώς ακόμα και σε περιοδικό βελτιωμένων αυτοκινήτων του εξωτερικού. Το spec list του είναι βαρβάτο και ατελείωτο. Τελειομανής ο ιδιοκτήτης δεν άφησε το αυτοκίνητο με νορμάλ φρένα και ανάρτηση. Τα τεράστια -και πανέμορφα- φρένα εμπρός και πίσω είναι της Endless και η ανάρτηση είναι η Type Flex της Tein, η οποία ρυθμίζεται σε σκληρότητα από το EDFC controller, που βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο.

EVO VI TME 800ps

Sheptrans
Η Shepherd Transmissions είναι πασίγνωστη στον χώρο των «εβάκηδων». Με έδρα την Αμερική, κατασκευάζει, ανακατασκευάζει, σχεδιάσει και εμπορεύεται κιβώτια ταχυτήτων, κεντρικούς άξονες, transfer μετάδοσης κ.ά. για EVO, Nissan GT-R κ.λπ. Κάποια από τα γρηγορότερα EVO στον κόσμο φοράνε σασμάν από τη Shepherd Transmissions. Στην περίπτωσή μας, το κιβώτιο προορίζεται για EVO VIII, ως εκ τούτου είναι μακρύτερο από εκείνο του Tommi Makinen Edition, γεγονός που ίσως επιδρά αρνητικά στις επιδόσεις, αφού το EVO μας δεν είναι από εκείνα με τα 1000+ άλογα. Αλλά μη φανταστείτε ότι είναι αργό… Όταν βουτάς το πόδι σου στο γκάζι, χάνεις την μπάλα, σου κόβεται η ανάσα για περίπου ένα δευτερόλεπτο και μέχρι να καταλάβεις τι γίνεται, έχεις φτάσει τα 200km/h… Επιστρέφω στο κιβώτιο, το οποίο είναι full ανακατασκευασμένο, προορίζεται για EVO VIII και έχει υποστεί κρυογένεση, διαδικασία που κάνει ιδιαίτερα ανθεκτικά όλα τα μέταλλα. Εκτός από τον νέο τρίδισκο carbon συμπλέκτη της Exedy, τίποτα άλλο δεν έχει αλλαχθεί στη μετάδοση.

EVO VI TME 800ps

Ξέρετε τι σημαίνει αυτό? Δεν θα κάνουμε μετρήσεις από στάση. Γιατί? Γιατί όταν τα EVO ξεπερνούν τα 600 άλογα και φοράνε semislick, αν τα οδηγήσει κάποιος που ξέρει να τα ξεκινάει… θα σκορπιστούν στην άσφαλτο γρανάζια, άξονες, ημιαξόνια και βαλβολίνες! Θέλουμε κάτι τέτοιο? Όχι. Γιατί? Γιατί κοστίζει κάνα δεκαχίλιαρο… Αν μας δει η Μέρκελ να ξοδεύουμε δεκαχίλιαρα για… «γρανάζια», θα ζητήσει «χαράτσι» και από όποιον φοράει aftermarket τελικό καζανάκι!

EVO VI TME 800ps

Το Video VBOX του περιοδικού AUTOKINISIMAG κάνει μετρήσεις, οι κάμερες γράφουν και ο Χρήστος (ναι, ο ένας από τους δύο φίλους του ιδιοκτήτη που έδεσε το μοτέρ) θα οδηγήσει το αυτοκίνητο. Εγώ δεν μπαίνω μέσα αφού εκείνος φτάνει και περισσεύει για δύο άτομα, όπως συνήθως μετράμε τα αυτοκίνητα. Ρολάρει με πρώτη… πατάει τέρμα γκάζι και μέχρι να πείτε «το EVO του τεύχους 16 έφτασε τα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Απίστευτα γρήγορο!» έχει όντως πιάσει 200km/h μιας και ο χρόνος που χρειάζεται από τα 100km/h στα 200km/h είναι μόλις 4,81 δευτερόλεπτα!

Οι χρόνοι αυτοί είναι εφάμιλλοι με εκείνους που πραγματοποιούν κάποιες Lamborghini Gallardo Bi-Turbo που παίζουν στα 800 άλογα… Και όλα αυτά με 2,3bar πίεση και καύσιμο 100RON από το πρατήριο δίπλα σας. Αυτό το EVO είναι άλλη μια καλή απόδειξη πως οι Έλληνες έχουν όρεξη και μεράκι και πως τα αυτοκίνητα των 9 δευτερολέπτων είναι τελικά πολλά και κινούνται απροβλημάτιστα στους δρόμους. Ευχόμαστε να βλέπουμε συχνά αυτοκίνητα σαν αυτό σε events όπως το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ, εκεί όπου τα χρονόμετρα δεν αμφισβητούνται, οι χρόνοι αποτυπώνονται σε χαρτί και οι οδηγοί «γράφουν» τετρακοσάρια με ασφάλεια… Όπως καταλαβαίνετε, στο επόμενο τεύχος έχετε να δείτε πολλά!

EVO VI TME 800ps

Το κανάλι μας στο YouTube. Η σελίδα μας στο facebook.

Το παραπάνω κείμενο και οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του AUTOKINISIMAG.