TETRAKOSARI © VII | Drupal

Autokinisimag on YouTube

I Sell My Car

Sideris Motorsport
HEED-AUTO
JDMaster Biladeris

Editors

BE QUICK!


All news

TETRAKOSARI © VII

Γράφει ο Μιλτιάδης Σκέμπερης

Ο Ιούνιος είναι ο μήνας που οι περισσότεροι διαλέγουν μαγιό, αντηλιακό και κάνουν τα πρώτα μπάνια. Οι περισσότεροι, όχι όλοι. Υπάρχουν και εκείνοι που τον περασμένο Ιούνιο είχαν να επιλέξουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, τη ρύθμιση των εκκεντροφόρων και τι λάστιχα να φορέσουν στα αμάξια τους.

Tetrakosari 7

Όλα αυτά για το έβδομο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ που διεξήχθη το τριήμερο 28-29-30 Ιουνίου στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών, υπό την αιγίδα του περιοδικού Autokinisimag. Η γνώση της βελτίωσης και η τρέλα της κόντρας έγιναν ένα εκρηκτικό μίγμα και θέαμα που θα μείνει αξέχαστο σε όποιον το παρακολούθησε.

Η προσπάθεια που ξεκίνησε το περιοδικό για ασφαλείς κόντρες στιλ dragster σε ελεγχόμενο περιβάλλον πίστας, στέφθηκε για άλλη μια φορά με επιτυχία. Οι 140 συμμετοχές από όλη την Ελλάδα για ένα event dragster, σε περίοδο βαριάς οικονομικής κρίσης και μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο, δείχνουν ξεκάθαρα ότι το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ είναι βαθιά ριζωμένο πλέον στο μυαλό των φίλων της επιτάχυνσης.

Tetrakosari 7

WARMING UP...
Να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη φορά που οι διοργανωτές έκλεισαν την πίστα των Σερρών και για τη μέρα της Παρασκευής. Αυτό ενθουσίασε τις ομάδες των διαγωνιζομένων που, έναντι ενός μικρού ποσού επιπλέον, είχαν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν το αμάξι τους, να κάνουν ελεύθερα περάσματα χωρίς το άγχος της χρονομέτρησης, ώστε να βελτιστοποιήσουν το αποτέλεσμα του Σαββάτου και της Κυριακής. Περίπου 40 συμμετέχοντες έδωσαν το παρών και την Παρασκευή και έκαναν τα περάσματά τους από το πρωί ως τις 8 το απόγευμα, έχοντας στη διάθεσή τους τη μεγάλη ευθεία της πίστας, η οποία δεν έχει το παραμικρό θέμα από την προβληματική ασφαλτόστρωση του υπόλοιπου μέρους.

Ταυτόχρονα, η Παρασκευή δεν ήταν μόνο μέρα προετοιμασίας για τους διαγωνιζομένους, ήταν μέρα ετοιμασιών και για το team του περιοδικού. Πιο έτοιμοι από ποτέ, έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό για να πετύχει το event μέσα και έξω από την πίστα. Άλλωστε η αγάπη που έχει όλη η ομάδα του Autokinisimag για αυτό που κάνει είναι το καλύτερο αντίδοτο για την κούραση και το άγχος να βγει το καλύτερο αποτέλεσμα.
Το Autokinisimag έδωσε άλλη μια φορά τα διαπιστευτήριά του στον οργανωτικό τομέα με τα πιο σύγχρονα μέσα που υπάρχουν για την εκκίνηση και τη χρονομέτρηση των αυτοκινήτων. Το "δέντρο" της Race America επιστρατεύτηκε στην αφετηρία και σε συνεργασία με τα φωτοκύτταρα και τις ασύρματες συνδέσεις, τα δεδομένα μεταφέρονταν στο box που είχε στηθεί ακριβώς δίπλα. Έτσι οι οδηγοί, οι μηχανικοί και οι θεατές είχαν σε realtime τους χρόνους των περασμάτων.

Τα πρώτα 18 μέτρα της ευθείας στρώθηκαν με τη γνωστή ειδική κόλλα που χρησιμοποιείται στο dragster για να αυξάνεται η πρόσφυση στην εκκίνηση των αυτοκινήτων που έχουν πολλαπλάσια ισχύ από τα απλά ΙΧ που κυκλοφορούν στο δρόμο. Η κόλλα βέβαια είναι δίκοπο μαχαίρι, αφού πολλές φορές αντί για βοήθεια δίνει κομμένα ημιαξόνια και διαλυμένους μπιλιοφόρους. Τα υπόλοιπα μέτρα της ευθείας χωρίστηκαν με κώνους στο πλάτος της ώστε οι οδηγοί να διατηρούν ευθεία πορεία χωρίς παρεκτροπές ως το τέλος.

Tetrakosari 7

Στο κέντρο του πάρκινγκ στήθηκε το περίπτερο του περιοδικού, κοντά στην έξοδο που οδηγούσε στη γραμμή εκκίνησης. Οι άνθρωποι του περιοδικού έκαναν τα αδύνατα δυνατά για να οργανώσουν το διάγραμμα συμμετοχών, να επιλύσουν διάφορα μικροπροβλήματα που προέκυψαν και να προμηθεύσουν με ενθύμια, αυτοκόλλητα και μπλουζάκια, όποιον ήθελε να έχει κάτι αναμνηστικό από το TETRAKOSARI VII...

GENTLEMEN, START YOUR ENGINES...
Το Σάββατο το πάρκινγκ γέμισε από τις πολύχρωμες τέντες που έκαναν σκιά στα αμάξια και στις ομάδες που τα συνόδευαν, ενώ μερικοί οδηγοί προτίμησαν τη σκιά των boxes κάτω από την καφετέρια του Αυτοκινητοδρομίου. Από νωρίς το πρωί οι οδηγοί πήγαιναν στην αφετηρία για να κάνουν ελεύθερα δοκιμαστικά περάσματα ώστε να σιγουρέψουν ότι δεν θα πάει τίποτα στραβά στα χρονομετρημένα που ακολουθούσαν. Οι θεατές άρχισαν από νωρίς να κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα στο χώρο του πάρκινγκ για να δουν από κοντά τα θηρία με τα τεράστια intercoolers και τις ιπποδυνάμεις των 700 και 800 αλόγων που μόνο ζάλη προκαλούν.

Οι 140 συμμετέχοντες ήρθαν στις Σέρρες με αμάξια από όλες τις αυτοκινητιστικές σχολές του κόσμου. Ενδεικτικά, οι γερμανόφιλοι είχαν στο οπλοστάσιό τους κυρίως VW Golf, Audi S3, Opel Cadette, οι φίλοι της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου με Mitsubishi EVO, Honda CRX, Toyota Corolla και οι γαλλόφιλοι με Peugeot 106/206, Renault Clio, χωρίς βέβαια να λείπουν και εκπροσωπήσεις από άλλες χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μερικοί οδηγοί δεν είχαν έρθει με τα συνηθισμένα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά δείχνοντας διάθεση για καινοτομία, κίνησαν την περιέργεια των θεατών με καρτάκια και ιδιοκατασκεύες που έκαναν το θέαμα ακόμα πιο πλούσιο. Επίσης, σε μια προσπάθεια να τονιστεί ο διεθνής χαρακτήρας του event, δήλωσε συμμετοχή και ο Βούλγαρος Milen Minev με το ταχύτατο Opel Corsa A, γνωστό στους αναγνώστες του περιοδικού από την πολυσέλιδη παρουσίαση σε προηγούμενο τεύχος.

Στις 10:30 η διοργανωτική ομάδα κάλεσε όλους τους οδηγούς στη γραμμή εκκίνησης για ενημερωτικό briefing. Ο κ. Λογοθέτης ευχαρίστησε οδηγούς, μηχανικούς και θεατές και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα μέσα και στον έλεγχο ασφαλείας οδηγών και αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθούν άσχημες στιγμές. Μνεία έγινε και στο γεγονός ότι όλοι ήταν ασφαλισμένοι δείχνοντας σαφώς ότι προέχει το ασφαλές motorsport από οτιδήποτε άλλο. Στη συνέχεια, τα υπόλοιπα μέλη του team ενημέρωσαν διεξοδικά για τις διαδικασίες burnout, prestage και stage χωρίς να παραλείψουν τις περιπτώσεις στις οποίες ακυρώνεται χρονομετρημένο πέρασμα.

Η ευθεία άνοιξε και πάλι για ελεύθερα περάσματα, η θερμοκρασία αέρα έφτασε τους 30+ βαθμούς Κελσίου κάνοντας το μπουκαλάκι με νερό απαραίτητο για όλους. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τις απίστευτες κόντρες εντός πίστας από μεγαθήρια των 800+ αλόγων των οποίων οι ταχύτητες εξόδου στα 400 μέτρα είναι ικανές να σε πάνε στο αυτόφωρο στον πραγματικό δρόμο. Ανάμεσα στους άντρες οδηγούς υπήρξαν και τρεις γυναικείες συμμετοχές που ξεκαθάρισαν μια και καλή ότι το ασθενές φύλο δεν είναι και τόσο ασθενές, ούτε καν στην "στάση-400".

LET THE GAMES BEGIN...
Στις 14:00 περίπου άρχισαν τα μεγάλα γούστα για τη μέρα του Σαββάτου. Για τρεις περίπου ώρες στην ευθεία του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών εξελίχθηκε μια μεγάλη μάχη, όπως μόνο το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ του Autokinisimag ξέρει να προσφέρει. Τα μοτέρ χτύπησαν κόφτες, οι μηχανικοί έβαλαν τις τελευταίες πινελιές στα δημιουργήματά τους, τα σκασίματα των εξατμίσεων τα άκουγε μέχρι και κουφός και οι οδηγοί φόρεσαν τα κράνη τους.

Οι 140 συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 30άδες, για πρώτη φορά στα χρονικά του διαγωνισμού, έτσι ώστε να μην υπάρχει πολύλεπτη αναμονή για τους οδηγούς μέσα στο cockpit. Το ένα ζευγάρι μετά το άλλο έπαιρναν την κατάλληλη θέση με το prestage/stage και με το green light απογειώνονταν, στην κυριολεξία, για να καλύψουν τα 400 μέτρα όσο πιο γρήγορα γινόταν. Βάσει των χρόνων που επιτύγχαναν έγινε και η κατηγοριοποίησή τους, ώστε την Κυριακή να διεκδικήσουν την πρώτη θέση της κατηγορίας απέναντι σε αντίστοιχους ανταγωνιστικούς συνδυασμούς.

Στη διαδικασία της κατηγοριοποίησης όλα πήγαν κατ’ευχήν και οι αναμετρήσεις τελείωσαν στις πέντε το απόγευμα, προσφέροντας άφθονο θέαμα. Η οργάνωση του event παρέδωσε έπειτα την ευθεία στις ομάδες για να δοκιμάσουν πάλι τα αυτοκίνητά τους χωρίς άγχος επίσημης χρονομέτρησης.

Οι φιλοφρονήσεις και τα πειράγματα μεταξύ του Χάρη Μηνασίδη, που παρουσίαζε το event, και των οδηγών έδωσαν έναν εύθυμο τόνο διασκεδάζοντας τους πάντες. Δυστυχώς όμως ο καιρός είχε άλλη άποψη και ένα μπουρίνι χτύπησε την περιοχή, με αποτέλεσμα τη διακοπή των διαδικασιών στις 7μ.μ. Το τελευταίο άνοιγμα για το Σάββατο ήταν... συζυγικό, μεταξύ του Δημήτρη Μπάτσιου με VW Golf II και της συζύγου του Φωτεινής με Mini Cooper S.

PEDAL TO THE METAL SUNDAY
H Κυριακή ήταν η μέρα που θα έκρινε τα πάντα για το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VII. Από νωρίς το πρωί όλοι ήταν στις θέσεις τους και ο κόσμος στις εξέδρες του Αυτοκινητοδρομίου, τουλάχιστον διπλάσιος από την προηγούμενη μέρα. Τηλεοπτικά συνεργεία κάλυπταν το event και τα μοναδικά προβλήματα που είχαν οι οδηγοί ήταν τα μηχανικά και ο σχετικά δυνατός αέρας που έπνεε.

Tetrakosari 7

Η οργανωτική ομάδα του περιοδικού έκανε μια γρήγορη ενημέρωση δίνοντας τις τελευταίες οδηγίες ώστε να συνεχιστεί το πολύ καλό συναγωνιστικό κλίμα. Ύστερα κάλεσε ανά κατηγορία τα ζευγάρια να έρθουν στην αφετηρία για να αρχίσει το περίφημο elimination, η κόντρα ένας εναντίον ενός, στην οποία ο πιο αργός αποκλειόταν και ο νικητής προχωρούσε στον επόμενο γύρο.

Σε αυτό το σημείο να δώσουμε τα εύσημα στους μηχανικούς που έδιναν συμβουλές στους οδηγούς τους για την καλύτερη εκκίνηση, ψέκαζαν νερό στα λάστιχα για το burnout και στα intercoolers χωρίς να προκαλούν το παραμικρό πρόβλημα στη διεξαγωγή του event. Όπως, όμως, είναι φυσικό, ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά το green light οι μισοί πανηγύριζαν και οι άλλοι μισοί απογοητεύονταν...

Εκτός από περάσματα, θέαμα προσέφερε και ο Γιώργος Κουρτσίδης με το καρτ του, που με το μοτέρ του από Kawasaki ZX12R θα μπορούσε να κάνει donuts ώσπου να τελειώσουν τα καύσιμά του.

Με την ολοκλήρωση των πρώτων περασμάτων και αποκλεισμών για όλες τις κατηγορίες στις 14:00 είχαμε το πρώτο διάλειμμα για την ημέρα. Κατά τη διάρκειά του, ο κ. Νίκος Λογοθέτης κλήρωσε το δώρο έκπληξη που ήταν μια δωρεάν τριήμερη συμμετοχή για το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VIII. Τυχερός ήταν ο Χρήστος Λάππας με το Νο 029 Citroen AX 350Ps από τα Ιωάννινα. Ο Χρήστος υποσχέθηκε ότι στο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VIII θα έρθει πολύ πιο βελτιωμένος, φορώντας πάντα το κράνος του που γράφει sexy boy!!!

Tetrakosari 7

Η επανέναρξη των μονομαχιών έφερε αποκλεισμούς από μηχανικά προβλήματα, όπως π.χ. κοψίματα ημιαξονίων πάνω στηn κόλλα, αλλά και αποκλεισμούς από ακυρώσεις λόγω άγχους. Σε δύο περιπτώσεις, μάλιστα, αποκλείστηκαν δύο ζευγάρια λόγω άκυρων εκκινήσεων. Τα burnouts και τα εκκωφαντικά σκασίματα των εξατμίσεων δημιούργησαν motorsport ατμόσφαιρα που δεν έχουμε τόσο συχνά την ευκαιρία να δούμε. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός, ο Γιώργος Γκίτσης με το κίτρινο Rallye του, το οποίο χρειαζόταν να το κρατάνε τέσσερα άτομα για να εκτελέσει το burnout του.

Tetrakosari 7

Περίπου στις τρεις το μεσημέρι ξεκίνησε οι τελικές μονομαχίες όλων των κατηγοριών. Στην κατηγορία των 15’’ νικητής βγήκε ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος με το Νο 091 VW BEETLE 200Ps με χρόνο 15,033sec έναντι του 15,118sec που έγραψε ο Νίκος Παπαδόπουλος με το Νο 025 JEEP GRAND CHEROKEE 270Ps.
Στην κατηγορία των 14’’ το Νο 003 CITROEN SAXO VTS του Βαγγέλη Σαγυρίδη με χρόνο 14,321 sec πήρε την πρώτη θέση κόντρα στο HONDA CRX του Δημήτρη Μερετάκη που έγραψε 14,421sec.

Πρώτος στην κατηγορία των 13’’ με χρόνο 13,42sec ήταν ο Δημήτρης Τσερνάκης με PEUGEOT 106 RALLYE, ο οποίος μπροστά στους συμπολίτες του άφησε δεύτερο τον Ηλία Ευθυμίου με FIAT UNO με χρόνο 14,259sec.

Για την κατηγορία των 12’’την πρώτη θέση κατέλαβε ο Ανέστης Γκόγκος που με το AUDI TT πέτυχε χρόνο 12,425sec κερδίζοντας τον Δημήτρη Αντύπα με το SKODA OCTAVIA SW 500Ps.
Τα 11’’ ήταν βουλγαρική υπόθεση. Ο Milen Minev με το OPEL CORSA A σημείωσε χρόνο 11,0185sec υποσκελίζοντας το HONDA S2000 του Παναγιώτη Ντούρου που πέτυχε χρόνο 11,039sec.

Στην πιο γρήγορη κατηγορία, ξεχώρισε ο Κώστας Λαζαρίδης με το κατακόκκινο MITSUBISHI EVO VIII, σημειώνοντας χρόνο 10,644 sec με ταχύτητα εξόδου 224km κόντρα στον αξιόμαχο Σκουλαριώτη και το FIAT UNO του που έγραψε 10,753sec.

Με το πέρας της βράβευσης των ταχύτερων οδηγών, πολύς κόσμος κατέβηκε από την κερκίδα και συγκεντρώθηκε γύρω από τα αμάξια για να τα δει από κοντά και να μιλήσει με τους νικητές. Οι οργανωτές είχαν μεριμνήσει για να δώσουν στους φιναλίστ των κατηγοριών ένα ενθύμιο από το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VII.

Milen MinevΗ βράβευση των ταχύτερων οδηγών είχε γέλια, πειράγματα και χειροκροτήματα από όλους τους συμμετέχοντες. Μερικές φορές τα μαρσαρίσματα φτάναν ως τον κόφτη για να αποδώσουν τις ανάλογες τιμές, ξεσηκώνοντας έτσι όλους τους παρευρισκόμενους! Το βραβείο των 11’’ πήγε στον Milen από τα χέρια του κ. Λογοθέτη και στη συνέχεια φωτογραφήθηκαν κρατώντας την ελληνική και τη βουλγαρική σημαία στον χώρο της εκκίνησης.

Το βραβείο πρώτης θέσης για τα 10΄΄ πήγε στον Κώστα Λαζαρίδη από τη Θεσσαλονίκη που δήλωσε στο μικρόφωνο ότι ή θα κάνει το 9,99’’ ή θα σπάσει το EVO του! Δεν τα κατάφερε όμως ούτε αμέσως μετά στο μοναδικό ελεύθερο πέρασμα που επιχείρησε, οπότε εμείς θα του ευχηθούμε να το καταφέρει στο επόμενο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ του Autokinisimag!

Tetrakosari 7

Στο τέλος, ο κ. Λογοθέτης έκανε την αποφώνηση του τριήμερου event, ευχαριστώντας τους πάντες για τη συμμετοχή τους και για το πολύ καλό κλίμα. Τα αυτοκίνητα σχημάτισαν δύο παράλληλες γραμμές, περνώντας από τη γραμμή της εκκίνησης για να πάρουν το δρόμο προς τα pits. Εκεί τα μέλη των ομάδων πακετάρισαν τα πράγματα και πήραν το δρόμο της επιστροφής.
Κάπως έτσι το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VII πέρασε στην ιστορία κάνοντας όλους εμάς να αναμένουμε με ανυπομονησία το ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΙ VIII, που είναι σίγουρο ότι θα σπάσει καρδιές και χρονόμετρα!!!

Αναλυτικά άρθρα:
• ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ MITSUBISHI EVO VIII 720PS
• ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΒΒΑΣ VW GOLF GTI V DSG 370PS
• ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ OPEL KADETT GSI 276PS
• ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΛΑΣΑΝΤΖΑΣ PALAS LIVAS 130PS
• ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ SKODA OCTAVIA SW 500PS
• ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΛΙΜΟΥΡΔΑΣ PEUGEOT RALLYE 500PS
• ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΙΝΤΣΑΡΗΣ FIAT UNO 270PS
• ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΤΣΙΟΣ VW GOLF II 600PS